Bangkok, Chiangmai, Pai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost Koers - WaarBenJij.nu Bangkok, Chiangmai, Pai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost Koers - WaarBenJij.nu

Bangkok, Chiangmai, Pai

Door: Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost

12 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

G'day mate!
Oelalaa wat is er toch weer een hoop gebeurd!

Het vorige verhaal eindigde in het hete Dubai. Wat een ontzettend leuke tijd hebben Richard en ik gehad daar!

Vanuit Dubai had ik een vlucht van zes uur naar Bangkok. Vanaf nu was ik echt alleen op reis, en ik moet eerlijk bekennen dat het erg wennen was!
In het vliegtuig zat ik langs een leuk stelletje. In Bangkok aangekomen ben ik met een taxi naar het centrum gebracht. Ik had gehoor dat in naar Khoa san road moest, want daar gebeurd alles voor de Backpackers. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje wanhopig rondliep.
Ik stapte een hotel binnen en vroeg om een kamer. Ze vroegen of ik de kamer eerst wilde zien? Dat vragen ze niet voor niks dacht ik? Nee wat bleek het was een tering herrie op die kamer. Next!
Het volgende hotel was wat aan de prijs maar daar kreeg ik wel een eigen rustige kamer voor met een goede airco. €30 per nacht. Dat is voor Thailand erg duur!
De nacht niet zo best doorgekomen. Daar lag ik dan in mijn eentje. Ik was een beetje aan het piekeren over van alles en nog wat, maar iets zei me dat het allemaal goed zou komen.

De volgende ochtend ben ik de stad ingegaan. Met een tuktuk (een driewieler scooter die hard gaat) ben ik wat tempels/Boeddha's afgegaan. Bij de tweede zag ik een meisje wat ook alleen was. Dus ik vroeg ben jij ook alleen? Ja zei ze. Dus ik zeg zullen we samen de tempel in gaan? Ja best! Vanaf toen heb ik heel de dag doorgebracht samen met Melanie uit Duitsland. We hadden een erg leuke dag gehad.
S avonds vertrok zij weer richting het noorden.
Vervolgens liep ik terug naar Khoa san road. Daar ving ik twee Nederlanders op die een biertje wouden gaan drinken. Ik vroeg gewoon; is het goed als ik met jullie mee ga? Ja natuurlijk!
Wat bleek deze twee gasten uit de achterhoek hadden net een jaar Australië erop zitten, dus dat was natuurlijk zat gespreksstof!
Ik vertelde de jongens dat ik de volgende dag naar Ko van Kessel zou gaan. Dat is een organisatie die fietstochten organiseert door Bangkok. Hun brengen je op plekjes waar een normale toerist nooit zou komen.
Het sprak de jongens (Dick en Miquel) erg aan en ze besloten met me mee te gaan de volgende dag.

Eenmaal bij Ko aangekomen zat er al een groepje te wachten om te vertrekken. Toevallig waren het allemaal Nederlanders. We boekte gauw een ticket en gingen op pad. Wat een fantastische middag hebben we gehad!!
We hadden echt een geweldige groep mensen wat erg goed klikte, en zoals al eerder vermeld we kwamen op plekken waar je geen toerist zag. Dit was het echte Bangkok!
We reden door overdekte markten waar het als de tering stonk. We reden door kleine steegjes, over kleine steigers over het water, we zijn met een boot naar de overkant van de rivier gebracht, we hebben onderweg heerlijk gegeten kortom; als je ooit in Bangkok komt ga met Ko van Kessel op pad het is echt geweldig!

Wij hadden een vijf uur durende tour en nadat we terug waren ben ik met twee andere mensen uit de groep naar het station gelopen om een trein kaartje te kopen om maar Changmai te gaan. Changmai ligt 900 km ten noorden van Bangkok. Het treinkaartje kost 880 Bath (€20)
Dit is inclusief airco en een bed. Naja dat het voor dat geld überhaupt kan!

S avonds raapte we zo'n beetje iedereen van de groep op op Khoa san road. We besloten om met zijn allen te gaan eten en een paar biertjes te doen.
Niet zo veel als gister, voor de insiders ja ik had de blik dus dan weten jullie wel genoeg;) nee vanavond niet te veel bier.

Leuk detail: gisteren avond op straat een gebakken sprinkhaan gegeten en deze avond een gefrituurde Schorpioen op. Niet mijn favorieten, maar ach we zijn in Thailand!
Ook was het grappig toen ik naar de wc ging. Tijdens het plassen werd mijn nek en rug gekraakt. Nadat ik klaar was deed ie nog meer. Ja dat deed me goed! Ik gaf hem 20 Bath (€0.47) hij blij ik blij haha.

Diezelfde avond kwam er nog een vriend van Dick en Miquel aan genaamd Tom. Deze drie jongens komen na tien maanden reizen door Australië nog 1 weekje naar Thailand.

De jongens hoorden goede verhalen over Chiangmai en besloten ook mee te gaan met dezelfde trein. Het werd een geweldige trein rit van uiteindelijk 15 uur. De trein hobbelde flink waarbij ik enkele keren dacht dat ie bijna ontspoorde.
In het midden van de trein zat een gedeelte wat het 'restaurant' heette.
Het was gewoon een apres ski bar haha, wat een feest!
Ondertussen waren de zitplaatsen omgetoverd in slaap plaatsen, ideaal!

Mijn nachtrust was niet super maar toch verliep de nacht vrij snel. De volgende ochtend arriveerde we om half 12. Op het station stonden vele mensen ons op te wachten die hoopte dat we naar een van hun hotels zouden gaan. Uiteindelijk gingen we met iemand mee. Het hotel is erg fijn. We slapen met zijn vieren op een grote familie kamer voor 200 Bath per man per nacht. Dat is €5. Er is een zwembad er is goede wifi kortom perfect!

S middags zijn we gaan lunchen in het centrum. Het eten was echt zo lekker en kostte geen zak! We begonnen we een cappuccino, vervolgens kwam heel de tafel vol te staan met eten. Als toetje een verse kiwi smooty en dat voor €6 pp ongelofelijk hoe goedkoop!

S avonds lazen we op internet van alles over onze hilarische treinrit. Dat gekke ding is in de laatste 9 maanden 11 ontspoort!!! Ik kan jullie alvast geruststellen ik hoef niet met die trein terug.

Vanuit het hotel hebben we voor morgen een tour door de jungle geboekt. We gaan op een olifant rijden, hiken, en bamboe raften wicked!

De volgende ochtend vroeg uit de veren om maar de jungle te gaan. Samen met ons gingen er nog 2 leuke dames uit Engeland mee.
Als eerste gingen we op een olifant door de jungle rijden. Het was een geweldige ervaring maar toch zou ik het niet nog eens doen. De beste beesten worden hier niet al te goed behandeld. De tocht was een uurtje en dat was ook wel weer genoeg.
Vervolgens reden we met de auto ergens anders heen waarna we een hike deden van een paar uur door de jungle. Het was een mooie hike over bamboe bruggen over riviertjes heen, langs mooie rijstvelden en uiteraard door de jungle.
Midden in de jungle hadden we een lunch. Het was een noodle gerecht wat in een palmblad was gewikkeld, erg leuk.

Na de lunch nog verder gelopen om uiteindelijk bij de auto te eindigen die ons naar de rivier bracht voor het bamboe raften. Het raft waren letterlijk bamboe balken waar we op moesten gaan zitten. Voorop stond een kapitein met een stok om een beetje te sturen.
De rivier was niet heel wild, maar toch slaagde we erin om een keer vast te komen zitten. Het was echt lachen! Het leek wel dat da ding ging zinken en dus moesten we plotseling allemaal naar voren kruipen, nee toch maar weer naar achteren, en uiteindelijk moesten we eraf om hem los te krijgen. De beste man was een beetje in paniek maar wij maakten ons niet druk. Na een poosje duwen en trekken kwam ie eindelijk los.
Niet veel lang daarna kwamen we na een klein uurtje op ons eindpunt.
Daar stond ook de jeep klaar om ons terug te brengen.

Eenmaal terug in Chiangmai zijn we in het hotel lekker in het zwembad gedoken, daarna gedoucht en samen met de twee meiden van de tour met zijn zessen uit gaan eten. Het was wederom een zeer geslaagde dag!

De dag erop was de dag dat de jongens terug naar Bangkok moesten. Het waren maar een paar dagen, maar wel een paar super leuke dagen met hun!
Ik verhuisde naar een hostel naar een dorm(gedeelde kamer). S avonds niet veel gedaan.

De volgende dag ben ik naar een tempel bovenop een berg gegaan. Vanuit daar had je een prachtig uitzicht over de stad. Ik ontmoette twee Chinezen waarmee ik de taxi omhoog mee deelde.
Eenmaal terug in het hostel met een paar man de avond markt opgegaan. Niet heel speciaal maar wel grappig. Zoveel zooi!

Ik zat een beetje in dubio wat te doen of waarheen te gaan. Uiteindelijk besloot ik de bus naar Pai te pakken. Pai licht 120 km ten noorden van Chiangmai.
Na een prachtige rit over bergen door de jungle arriveerde ik in Pai.
Ik ging naar een hostel waar ik warm werd ontvangen. Dat is altijd leuk!

In Pai blijf ik drie nachten. Na aankomst was het al een uurtje of 5. Ik was vrij hongerig. Samen met twee Amerikaanse ging ik in het dorpje iets eten. Pai is echt een geweldig chill out dorpje. De sfeer is echt heel relaxed!
Er zijn veel barretjes en kleine restaurantjes. In die barretjes hangen hangmatten er zijn fijne hangbanken. Echt om te relaxen!
S avonds een biertje gedaan in zon kroegje erg chill!

De volgende dag in het dorp gaan ontbijten en vervolgens huurde ik een mountainbike.
Tevens heb ik vandaag voor morgen een raft tour geboekt!
Ik was van plan vandaag de omgeving te gaan verkennen per fiets. Het is erg bergachtig hier, maarja ik ben geoefend! Een scooter huren is populairder maar je ziet zo'n hoop mensen rondlopen met verband en grote schaafwonden. Juist allemaal gevallen met de scooter, dus mij niet gezien.

Ik heb een klein rondje van 35 km gefietst. Ik kwam op een mooie lookout terecht waar ik Chinese of Thaise thee kreeg. Samen met een prachtig uitzicht was dit wel echt genieten!
Vervolgens ben ik afgedaald en heb ik de canyon van Pai bezocht. Ook dit was wel mooi, maar dat zien jullie wel op de foto's.

Het is erg warm weer en dus was het tijd voor een stop. Ik stopte bij een tent die love strawberry heette. Hier een heerlijke sorbet gehad, het was weer afzien!
Daarna via de memorial bridge mijn ronde voltooid. Ja dat was relaxed!

Eenmaal terug in het hostel waren er drie dutchies ingecheckt. Samen met hun ben ik gaan eten. Ik was best wel moe en ging niet te laat naar bed, want morgen moet ik om acht uur klaarstaan voor de raft trip!

Vanuit het centrum was het anderhalf uur rijden eer dat we met de boot het water in konden. We waren met 11 man in totaal. Dus met twee boten de rivier op. Het was een pittig dagje, want we moesten maarliefst 45 km de rivier over!
Het was de hele dag, maar wel een super leuke dag!
Op een gegeven moment versperde een omgevallen boom heel de rivier.
We moesten uit de boot over de dikke boomstam klimmen om onze weg te vervolgen. De boomstam zat vol met grote stekende rode mieren. Lang ging het goed maar toen viel er plotseling iemand van de boomstam af en dreef snel weg in de snelstromende rivier!
Ook hun raft kapseisde en alles viel in het water. De crew bleef rustig handelde snel. Gelukkig kon het meisje wat van de boomstam viel zich vastgrijpen aan een boom. Ook de peddels en de tassen bleven hangen dus dat was geluk bij een ongeluk!

Hoe verder we de rivier opkwamen hoe wilder hij werd! Vooral het laatste gedeelte was erg ruig! Zo ruig dat er mensen uit de boot vielen! Gelukkig waren ze snel weer aan boord.
We hebben ook nog een cliff jump gedaan, echt vet!
Uiteindelijk kwamen we om half 5 aan op onze eindbestemming.
Nadat de groep onder de douche was gesprongen was het vanuit hier nog een lange rit terug. Een kleine drie uur later kwamen we in het donker aan in Pai.
Het was het wel waard, want we hebben een fantastische dag gehad!

Samen met twee Nederlandse meiden uit de groep ben ik uit eten gegaan, om zonde dag goed af te sluiten!

De volgende dag vertrok ik weer uit Pai. Wat een super leuk dorp is dit!
Vanuit Pai met de bus terug naar Chiangmai. S avonds vloog ik naar Phuket in het zuiden van Thailand.

Het avontuur gaat daar verder. Ik verlaat de jungle en deze maakt plaats voor de beeldschone stranden en eilanden van Thailand, ik ben erg benieuwd!

Greetings
J.K.

  • 12 September 2013 - 12:28

    Jack Van Laarhoven:

    Hi Joost, je bent prima op dreef, mooie belevenissen, leuk gedeeld. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost

Actief sinds 13 Juli 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 46966

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 01 Januari 2023

Here we go again!

18 Oktober 2011 - 18 Oktober 2012

Joost down under

Landen bezocht: